Hola! Avui anem a comentar els resultats d'un experiment que hem fet a
classe amb la finalitat de veure com influeixen les marques a l'hora
d'elegir un producte.
L'experiment consisteix en què cada grup de 4 persones té assignat un producte diferent, per exemple torró, fuet, choleck... En
el nostre cas és la Coca-Cola, i s'ha de comprar aquest producte en
diferents marques (Coca-Cola, Pepsi i Cola Hacendado). Una vegada tens
els productes, es posen en gots marcats per nombres de l'1 al 3, cada un assignat a una marca, de manera que qui prova el producte no sap quin és cadascun. Has de fer una taula de graelles on apuntaràs el resultat de cada persona
per a traure després una conclusió. Comença l'experiment, primer has de
preguntar quina marca comprarien i després, han de provar els tres gots
d'aquest producte i dir quin li agrada més. A continuació, compara els
resultats, et pots sorprendre!
La primera pregunta que hem formulat ha sigut: Quin compraries? Mentre els mostràvem un cartell on estaven les diferents marques dels productes.
Està clar, aquesta pregunta l’hem feta abans que tastaren la Coca-Cola, la Pepsi i la Cola (Hacendado).
Com tots ens podríem arribar a imaginar, una gran part dels alumnes han elegit la Coca-Cola. Amb dades més concretes, si l’experiment l’hem fet a 23 alumnes, 19 d’aquests han elegit la Coca-Cola. Dels 4 restants, dues persones han elegit la cola per ser molt més econòmica i altres dos han elegit la Pepsi.
Amb les respostes que hem obtingut ens adonem de la influència de les marques a l’hora d’escollir un producte. Abans de mirar el preu del producte, agafen aquell que té una marca més coneguda en el mercat i per tant, amb més prestigi.
La segona pregunta, com ja s'ha esmentat abans és: Quin t'agrada més? De
23 persones a les quals se li ha preguntat, 13 persones han triat la
Cola (Hacendado), 10 la Coca-Cola i ningú la Pepsi pel que en
percentatges seria 53%, 47% i 0% respectivament.
Malgrat la visió que
es té de les marques blanques, amb aquest experiment s'ha pogut
demostrar que la Cola, ha sigut la que més ha agradat i en canvi, poques
persones la comprarien segons els resultats previs.
Com a conclusió, per un costat, hem comprovat que quan preguntem al
principi de l'estudi quina marca elegiria la persona a la qual estem
qüestionant, el 43% dels consumidors diuen amb seguretat la Coca-Cola.
Però en el moment de provar les tres begudes sense saber quina és quina, el 57% dels consumidors elegeixen
la Cola (marca més barata i suposadament més roïna).
En aquest moment ens donem compte que les marques i els seus respectius anuncis, és a dir, la seua popularitat, fomenta el seu favoritisme entre els consumidors, tenint en compte que el preu de la Coca-Cola és més car, si el comparem amb la Cola.
Simplement pel fet que la Cola no tinga tanta popularitat i siga més barata, els clients ja donen per suposat que serà clarament més roïna que la Coca-Cola. En aquest estudi ens donem compte de què clarament no és així.
Amb aquest experiment hem comprovat el que realment influeixen les marques en nosaltres i encara que no ho parega, açò és una situació que pot ser en un futur ens podria perjudicar greument, ja que si ens poden controlar i fer-nos elegir una marca que reialment no és bona i més cara a comparació d'altres marques... Ens podrien arribar a controlar en uns altres aspectes de les nostres vides?
En aquest moment ens donem compte que les marques i els seus respectius anuncis, és a dir, la seua popularitat, fomenta el seu favoritisme entre els consumidors, tenint en compte que el preu de la Coca-Cola és més car, si el comparem amb la Cola.
Simplement pel fet que la Cola no tinga tanta popularitat i siga més barata, els clients ja donen per suposat que serà clarament més roïna que la Coca-Cola. En aquest estudi ens donem compte de què clarament no és així.
Amb aquest experiment hem comprovat el que realment influeixen les marques en nosaltres i encara que no ho parega, açò és una situació que pot ser en un futur ens podria perjudicar greument, ja que si ens poden controlar i fer-nos elegir una marca que reialment no és bona i més cara a comparació d'altres marques... Ens podrien arribar a controlar en uns altres aspectes de les nostres vides?
Molt bona entrada! Queda perfectament clar tant l'objectiu de l'experiment com les seves conclusions. D'això es tractava. Esteu fent un treball excel.lent.
ResponderEliminarGran experiment i gran entrada. Jo havia llegit açò en un estudi que havien fet sobre cervesa, però fer l'experiment en el centre ha estat molt bé.
ResponderEliminar